Wat ik zoal doe als ik niet eet /2

28 Aug

Het is weer woensdag en tijd voor de tweede editie ‘wat ik zoal doe als ik niet eet’! En die begon met..

DSC05621
Een lekke band! Nou, beter kun je niet beginnen toch?Precies op het moment dat je met iemand een afspraak hebt én je ook je telefoon bent vergeten. Dat was dus ouderwets lopen naar de bestemming en hopen dat je er allebei om dezelfde tijd bent.Gelukkig was dat zo, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit in het moderne tijdperk.

1.pipi
Niet onze poes, maar de tijger van vrienden die op vakantie waren. Eigenlijk hebben ze nóg een heel lief poesje, maar die zat ‘verstopt’ (achter licht doorschijnende gordijnen).

DSC05642
Pasta Bolognese is echt zo’n maaltijd die mijn lieve vriendje vele malen lekkerder kan maken dan ik. Maar na vele pogingen ben ik er dan eindelijk in geslaagd in de buurt te komen van zijn meesterlijke creatie. Nog steeds kan ik er niet helemaal aan tippen, maar ik ben trots!

DSC05643
Op de camping vorige week nam ik uit de biebbus (een klein knus gezellige caravannetje waar je boeken kon lenen) gratis een vakantiedagboek mee. Wij gaan nog op reis dus dat kwam mooi van pas. Probleem, hij zag er een beetje saai uit. Dus heb ik het boekje gezellig opgefleurd met een paar bloemenpagina’s uit de Flow.

DSC05647
Banana softserve…beter kun je de dag niet beginnen.

DSC05706
Dit was zo’n mooie warme dag en ik had alleen nog maar binnen gezeten. Dus ’s middags heb ik een handdoek en een slecht boek, dat al jaren in de kast staat, in mijn tas gepropt en heb ik nog heerlijk een paar uurtjes aan de plas gelegen.

foto (3)
De volgende dag heerlijk en heel gezellig bij een vriendin gegeten. Gemarineerde kip met peultjes, zoetzure kommkommer, gebakken banaan met rijst. Haleluja! Maar die avond kwam ik er achter dat ik dus iets miste in mijn eigen keuken, namelijk..

DSC05817
Een wok! Op deze foto heb ik de pan net voorbehandeld door het in te branden. Zo is die klaar voor gebruik en kan ik deze week lekker wokken.

plein
En maandagavond gezellig naar de pleinbioscoop op Museumpark gegaan. Er draaide een film van de Rotterdamse regisseur Nanouk Leopold. ‘Boven is het stil’, een verfilming van het boek. En stil was ie! De dialogen in de film waren op één hand te tellen, maar ondanks dat vond ik het een aardige film en sowieso een leuke avond.

DSC05828
En tot slot gisteravond gezellig en heerlijk met twee vriendinnen/studiegenoten gegeten bij haar thuis. Noedels met verse groenten van de markt en garnalen, jum!

Geef een reactie

Bee Jee kookt!

Het leukste foodblog van Nederland.

Making Really Good Food

Because sharing things is fun!

TaartTopper

Creative cake art

Chef in disguise

Easy authentic middle eastern recipes

Mama's Gotta Bake

she's bad, she's bold...and she likes sugar

maren ellingboe

recipe developer, stylist, content creator

The Moonlight Baker

It all started with a midnight brownie...

The New (Cooking) Adventures of Ole' Bill

I'm a goofball who likes to cook. These are my stories.

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Salted Kitchen

For the love of vegetables

The Hungry Artist

A blog about healthy cooking and eating with kids.

Overtime Cook

Just another WordPress.com site

Pease Pudding

Just another WordPress.com weblog

eggton

{salty wit + a sweet tooth}

