Wat ik zoal doe als ik niet eet/ 3

14 Sep

Hallo lieve lezers!

Ik ben weer terug van weg geweest en begin daarom met een hele speciale wat ik zoal doe al ik niet eet editie. Ten eerste, omdat er deze keer veel vakantiefoto’s bij zitten en ten tweede, omdat ik eigenlijk wél alleen maar heb gegeten de afgelopen tijd. Dat is namelijk het overgrote deel waar onze vakantie in Frankrijk en Spanje uit bestond, eten eten en nog eens eten. Enfin, dat zijn toch altijd de mooiste vakanties. Vooral vanwege de rijke eetcultuur in deze twee landen, en het gebrek daarvan in Nederland. Op het gebied van eten ben ik in deze vakantie dan ook ontzettend geïnspireerd en komen er snel weer mooie, spannende, maar voornamelijk lekkere recepten online.

1haken
Ik ben er net mee begonnen en heb de smaak te pakken, haken. Voor ik op vakantie ging was dit mijn allereerste lapje met de hulp van schoonmoeder en oma. Een saai, grijs lapje, waar ik verder ook helemaal niks mee van plan ben, maar trots dat ik er op was! Nu verder met interessantere projecten, mét kleur en vorm.

DSC05859
Bij mijn vriendin Lucia at ik op het balkon deze ontzettende vrolijke couscous salade. Het is een frisse salade met biet en ideaal als lichte maaltijd of als bijgerecht. Of gewoon als stevige maaltijd als je net zoveel opschept als wij deden. Je word er in ieder geval heel blij van. Het recept van Lucia’s couscous salade komt binnenkort hier op de site.

DSC05984
Onze vakantie begon op de camping van het Franse eiland Ile de Ré.

DSC06087
Een pittoresk eiland met mooie natuur, kleine dorpjes, oesters en mosselboeren, en als je buiten het seizoen op vakantie gaat, veel bejaarden.

DSC06002
De markt in La Flotte, de grootste van het eiland, vol met streekproducten.

DSC06008

DSC06005

DSC06009

DSC06004

DSC06023
In La Flotte haalden we bij de bakker deze twee goddelijke eclairs…

DSC06066
Tijdens eb kon je mosselen en oesters rapen, mits je een paar kaplaarzen bij je had. Hoe dan ook heerlijk gewandeld langs het strand en later oesters gehaald bij de visboer.

DSC06099
De lekkerste mosselen, ofwel ‘Moules & Frites’ eet je op dit eiland.

DSC06175
Maar na de rust in Frankrijk zoeken we drukkere sferen op in San Sebastian in Spanje. Wat een fantastisch mooie stad met een heerlijke ontspannen sfeer en veel vriendelijke mensen.

DSC06135
En natuurlijk vooral: Tapas! Mijn lief had er al over verteld, maar dit was echt té mooi om waar te zijn. In letterlijk iedere bar staat er tapas uitgestald in alle vormen, geuren, kleuren en smaken. Als er een hemel is, laat er dan een paar van deze cafés zijn.

DSC06163
Ik zal je de rest van alle tapas-op-bord-foto’s besparen, maar dit is er zo eentje. Werkelijk verrukkelijk! Als je je afvraagt wat voor recepten je hier binnenkort kunt verwachten, dit is een hint.

DSC06188
Uit de tuin die aan ons appartement grensde, kregen we deze verse groenten van de zoon van de eigenaresse. Het zijn komkommer en mini-preitjes. Wat een schatjes hé, zijn ze niet om op te eten?

DSC06113
En nadat we ons prachtige uitzicht hebben uitgezwaaid gaan we weer op naar Nederland, op naar de herfst. En stiekem heb ik daar best zin, het is wel weer tijd om gezellig op de bank onder een dekentje te zitten, met kaarsjes op tafel en een kop thee schoot. Alleen nu eerst nog héél eventjes nagenieten van de mooie zomer ^^

Geef een reactie

ZONDERZOOI

FOOD - COACHING - LIFESTYLE

Bee Jee kookt!

Het leukste foodblog van Nederland.

Making Really Good Food

Because sharing things is fun!

TaartTopper

Creative cake art

Chef in disguise

Easy authentic middle eastern recipes

Mama's Gotta Bake

she's bad, she's bold...and she likes sugar

maren ellingboe

recipe developer, stylist, content creator

The Moonlight Baker

It all started with a midnight brownie...

The New (Cooking) Adventures of Ole' Bill

I'm a goofball who likes to cook. These are my stories.

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Salted Kitchen

For the love of vegetables

The Hungry Artist

A blog about healthy cooking and eating with kids.

Overtime Cook

...because most of us don't have all day to spend in the kitchen!

Pease Pudding

Just another WordPress.com weblog

eggton

{salty wit + a sweet tooth}

