Liebster award

8 Nov

liebsterblogaward
Drie hoeraatjes voor mijn eerste award, de Liebster award! Deze heb ik gekregen van Jeanine en Cézanne, de bloggers van Kruimels&Kaneel.
De Liebster award is een prijs voor (kleine) blogs, die word uitgereikt door andere bloggers, om zo nog meer blogs te leren kennen. Superleuk en  ik ben er dan ook ontzettend blij mee!

Met het ontvangen van de award krijg je 11 vragen mee. Deze vragen stelde de dames van Kruimels & Kaneel me en ik beantwoord ze hier:

1. Waarom ben je je blog begonnen?
Het was zomervakantie en had dus geen school, maar ook geen bijbaan. Op een bepaald punt van verveling begon ik een dagboek, maar na anderhalve week las ik het terug en bleek ik geen avontuurlijke dingen te hebben meegemaakt, behalve dat eten en dergelijke (denken aan eten, nieuwe recepten bedenken, nog meer denken aan eten, over de markt struinen, etc.) een nogal grote rol speelde in mijn dagboek tot dusver. Daarom bundelde ik eten en schrijven en begon mijn blog.

2. Wat doe je naast je blog?
Naast mijn blog studeer ik Culturele Maatschappelijke Vorming, ik zit in mijn laatste jaar. Ik kook één avond in de week bij een gezin en pas op bij een ander gezin. Niet zo lang geleden heb ik ook haken ontdekt en ik beken: ik ben verslaafd!

3. Wat is je lievelingseten?
Heb je even? Ik vind echt heel veel dingen lekker, zolang het bereid is met pure en verse producten. Maar mijn favorieten zijn toch wel Franse kazen (hoe blauwer, hoe beter), alles met pompoen en natuurlijk chocolade.

4. En wat lust je absoluut niet?
Ik heb het geprobeerd met kaas en ham, maar witlof is ‘not my cup of tea’.

5. Heb je een gerecht wat je heel graag wil maken, maar elke keer mislukt?
Het gaat bij mij mis met eenvoudige recepten, daar word ik een beetje overmoedig van denk ik. Zo heb ik al heel vaak mislukte koekjes gebakken, omdat ‘koekjes zo makkelijk zijn’ dat ik niks hoef af te wegen. Wat blijkt, een goed koekje maken is nog best lastig!

6. Van wie heb je leren koken?
Van mijn lieve vriendje. Toen ik bij hem kwam wonen wist ik werkelijk niets van koken. Geen idee wat er in een gehaktbal zat, hoe lang aardappels koken en hoe je in vredesnaam een gasfornuis met vier pannen op het vuur kan managen zonder totale paniek.

7. Wat moet je altijd in huis hebben?
Bloem, eieren en boter, zodat ik altijd wat kan bakken als ik daar zin in heb.

8. Wie maak je blij met je gerechten en baksels? (wie eet het op?)
Mijn vriend stelt zich met alle liefde op als proefkonijn van mijn bak-creaties. Vaak vindt hij het lekker, maar blijft altijd kritisch. ‘Hmm, die kan nog wel wat langer de oven in’ is soms geen leuke eerste reactie, maar wel een waar je het meeste aan hebt. Ik houd ervan als mensen eerlijk zijn, dus ook als het aankomt op eten.

9. Wat voor taart heb je voor je vorige verjaardag gemaakt?
Volgens mij was dat een chocolade monchou taart, echt een ultieme combo. Ook nog eens heel handig voor een verjaardag, want je kunt het een dag van te voren maken.

10. Welke reis zou je graag nog maken?
Eerlijk gezegd ben ik echt een huismus. Al zou ik graag nog eens een all inclusive reisje boeken naar een warm oord aan een azuurblauwe zee. We gaan namelijk altijd kamperen, heel primitief in een piepklein tentje, maar superleuk. Voor de verandering zou ik ook eens in een hotel willen zitten om ongegeneerd cocktails te drinken.

11. Wat staat er op je Sinterklaas/Kerst-verlanglijstje?
Kookboeken, uiteraard. Ik lees kookboeken zoals een ander een roman leest, van begin tot eind en ik sla geen pagina over. Het is zo heerlijk om mooi gefotografeerd eten te zien en interessant om te lezen over technieken die ik nog niet ken of smakencombinaties die ik nooit geproefd heb.

De uitreiking
En nu maak ik bekend aan welke blogs ik de Liebster Award zal uitreiken *tromgeroffel*…
Dat zijn geworden:

– Bee Jee kookt
– Miss Fromage
– NoNo’s Kitchen
– Casa Dolceria
– Food before Brains

Ik vind jullie blogs echt top! Daarom de volgende vragen om wat meer over jullie te weten te komen en wie er schuilgaat achter de blog.

1. Waarom ben je je blog begonnen?
2. Van wie heb je leren koken?
3. Wat vind je belangrijk bij het maken van een nieuwe blogpost?
4. Wat is je lievelingsgerecht?
5. Kijk je wel eens stiekem in het boodschappenkarretje van een ander? En zo ja, wat denk je dan?
6. Wat is je favoriete kookboek?
7. Hoe omschrijf je jouw eetgewoonten?
8. Wat mis je nog in de keuken?
9. Van welke kooktip heb je het meeste profijt gehad?
10. Zoet of hartig?
11. Hoe ziet jou ideale 3-gangen menu eruit?

Succes en veel plezier met het beantwoorden van de vragen. Jullie mogen ook 5 andere blogs de award uitreiken.
En bedankt voor de award, Kruimels & Kaneel!

8 Reacties to “Liebster award”

  1. missfromage november 8, 2013 bij 8:52 pm #

    Super bedankt voor de Liebster Award, Kim! Ik lees jouw blog ook met veel interesse, dus ik vind het een hele eer 🙂
    Toevallig heb ik twee weken geleden ook een Liebster Award ontvangen en erover geblogd. Daarom heb ik besloten dat ik hem natuurlijk graag in ontvangst neem, maar dat ik er verder niks mee doe. Ik hoop dat je dat begrijpt.

    Groetjes, Ursula

    • kokkimmetje november 13, 2013 bij 11:39 am #

      hoi Ursula!
      Sorry voor de late reactie. natuurlijk begrijp ik dat =) Hoe dan ook vind ik je blog superleuk. Ik ga zo je interview eens lezen. Fijne dag verder en ik zie wel weer een leuke blogpost verschijnen.
      groetjes,
      Kim

      • missfromage november 13, 2013 bij 9:00 pm #

        Hi Kim,
        Fijn dat je het begrijpt. Om je vraag over kijken in andermans boodschappenkarretje moest ik wel lachen. Daar maak ik me vaak schuldig aan. En dan moet ik me ook nog inhouden om geen commentaar te leveren. Bijvoorbeeld als ik pakjes en zakje zie liggen. Ha ha.

        We blijven elkaar gewoon lezen en volgen – zo leren we elkaar ook steeds beter kennen. En dat is toch het doel van de Liebster Award 🙂

  2. Casa Dolceria november 8, 2013 bij 9:19 pm #

    Gefeliciteerd!

  3. bloemenoor november 10, 2013 bij 7:00 pm #

    Jij ook gefeliciteerd! Super leuk dat ik van jou het award gekregen heb!

    Ik heb een klein vraagje, hoe “tag” je de andere blogs in je tekst?

    • kokkimmetje november 10, 2013 bij 7:22 pm #

      Hey, dat kan via ‘media toevoegen’ ( waar je ook foto’s mee toevoegt). Dan staat er links ‘toevoegen via URL. In de bovenste balk voeg je de link van de site toe en in de onderste de naam waarmee je het wilt vermelden in je bericht. Dat is het, succes!

      • bloemenoor november 10, 2013 bij 8:00 pm #

        Gelukt! Dankjewel 🙂

  4. beejeekookt december 17, 2013 bij 8:31 pm #

    Hoi Kim, Bedankt voor de Award! Ik lees jouw blog ook altijd met veel plezier. Het duurde even maar ook ik heb vandaag de awards uitgereikt!

Geef een reactie

ZONDERZOOI

FOOD - COACHING - LIFESTYLE

Bee Jee kookt!

Het leukste foodblog van Nederland.

Making Really Good Food

Because sharing things is fun!

TaartTopper

Creative cake art

Chef in disguise

Easy authentic middle eastern recipes

Mama's Gotta Bake

she's bad, she's bold...and she likes sugar

maren ellingboe

recipe developer, stylist, content creator

The Moonlight Baker

It all started with a midnight brownie...

The New (Cooking) Adventures of Ole' Bill

I'm a goofball who likes to cook. These are my stories.

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Salted Kitchen

For the love of vegetables

The Hungry Artist

A blog about healthy cooking and eating with kids.

Overtime Cook

...because most of us don't have all day to spend in the kitchen!

Pease Pudding

Just another WordPress.com weblog

eggton

{salty wit + a sweet tooth}

