Suikervrije worteltaart

2 Dec

DSC06857
Deze keer heb ik voor jullie wel een heel bijzonder recept, namelijk een uitgetekende handleiding voor het maken van een suikervrije worteltaart! Gisteren volgde ik voor het eerst een workshop ‘recepten illustreren’ bij één van de leukste winkeltjes in R’dam Noord, Elle Aime ! En hoewel ik geen natuurtalent ben, was het wel superleuk om te doen. Op de site vind je nog veel meer interessante creatieve workshops.
Als je nog net helemaal overtuigd bent van m’n getekende taartje, kan ik je verzekeren: hij is écht heel lekker. (Maar je zult me moeten geloven op m’n woord en de prachtige papieren variant).

Veel plezier met het lezen van het recept (en succes)!
DSC06858

DSC06859

DSC06861

DSC06862
Zoals je op de foto ziet moet er ook wat bakpoeder in, helaas komt die niet helemaal overeen met de bijbehorende tekst. Voeg dus een half zakje bakpoeder (2 tl) toe of gebruik zelfrijzend bakmeel in plaats van bloem. (1 cup bloem is ongeveer 135 gram.)

DSC06864
(1/2 cup kokos is ongeveer 50 gram. Gebruik voor de wortels 3 kleine of 2 medium grootte)

DSC06868

DSC06870
Laat de taart helemaal afkoelen. Voor de topping mix je 200 gram roomkaas met wat honing. Bestrijk nu de taart ermee.

DSC06874

2 Reacties to “Suikervrije worteltaart”

  1. Lynn december 2, 2013 bij 3:54 pm #

    ahhh heel leuk gedaan! Worteltaart is mijn favoriet, maar ik heb nog nooit een suikervrije versie gemaakt. Ik sla hem zeker op, voor als ik binnenkort tijd heb om te bakken 🙂

    • kokkimmetje december 3, 2013 bij 8:37 pm #

      Jaah worteltaart is echt jum! (ik was vergeten om het bakpoeder erbij te zetten, dus let op! maar ik heb het bijgewerkt dus hij is compleet)

Geef een reactie

ZONDERZOOI

FOOD - COACHING - LIFESTYLE

Bee Jee kookt!

Het leukste foodblog van Nederland.

Making Really Good Food

Because sharing things is fun!

TaartTopper

Creative cake art

Chef in disguise

Easy authentic middle eastern recipes

Mama's Gotta Bake

she's bad, she's bold...and she likes sugar

maren ellingboe

recipe developer, stylist, content creator

The Moonlight Baker

It all started with a midnight brownie...

The New (Cooking) Adventures of Ole' Bill

I'm a goofball who likes to cook. These are my stories.

Katie at the Kitchen Door

Globally-inspired, seasonal recipes

Salted Kitchen

For the love of vegetables

The Hungry Artist

A blog about healthy cooking and eating with kids.

Overtime Cook

...because most of us don't have all day to spend in the kitchen!

Pease Pudding

Just another WordPress.com weblog

eggton

{salty wit + a sweet tooth}

